Ανακοινώνεται η έναρξη προγράμματος εξειδίκευσης στη γνωσιακή – συμπεριφοριστική θεραπεία παιδιών και εφήβων για το Ακαδημαϊκό Έτος 2022-23. Το πρόγραμμα αποτελείται από δυο ενότητες (ε’ και στ’) που καλύπτουν θεωρία και κλινική πρακτική. Προσφέρεται δυνατότητα δια ζώσης και εξ αποστάσεως παρακολούθησης του προγράμματος.
Η παρακολούθηση του προγράμματος είναι ανοιχτή σε Ψυχιάτρους, Ψυχολόγους ή ειδικευμένους/ειδικευόμενους Παιδοψυχιάτρους, που παρακολουθούν ή έχουν ολοκληρώσει εκπαίδευση στη γνωσιακή – συμπεριφοριστική θεραπεία ενηλίκων που οδηγεί σε πιστοποίηση από την EABCT.
Τα δίδακτρα διαμορφώνονται στα 480 ευρώ για την καθεμία ενότητα συν την εποπτεία για τη στ’ ενότητα.
Οι εισηγήσεις πραγματοποιούνται από διδάσκοντες της Εταιρείας Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών (www.cbt.edu.gr/erg) και η εποπτεία από εξειδικευμένους επόπτες του Τμήματος Θεραπείας Παιδιών και Εφήβων του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (www.ibrt.gr).
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να αποστείλουν βιογραφικό σημείωμα στη γραμματεία (secretary@cbt.edu.gr) μέχρι την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου 2022.
Πρόγραμμα εισηγήσεων της Θεωρητικής Εκπαίδευσης
Οι εισηγήσεις της ε’ ενότητας διεξάγονται Δευτέρα 16.30 – 21.30 και η εξ αποστάσεως παρακολούθηση γίνεται μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Zoom. Η υλοποίηση των δια ζώσης συναντήσεων θα είναι εναρμονισμένη με τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και υπάρχει το ενδεχόμενο, ανάλογα με την πορεία της πανδημίας, μέρος της εκπαίδευσης να γίνει αποκλειστικά μέσω τηλεδιάσκεψης.
- 7/11/2022
Εισαγωγή στη ΓΣΘ παιδιών και εφήβων: ιδιαιτερότητες, συστατικά και χαρακτηριστικά. Χαρακτηριστικά και ανάγκες διαφορετικών αναπτυξιακών σταδίων. Ο ρόλος και η συμμετοχή των γονέων. Δεοντολογικά ζητήματα.
Ι. Γιαννοπούλου - 14/11/2022
Πρώτες συναντήσεις με το παιδί και τους γονείς
Α. Καλαντζή-Αζίζι & Ρ. Λάιους - 21/11/2022
Μοντέλο αναπτυξιακής ψυχοπαθολογίας σύμφωνα με το ΓΣΘ μοντέλο: Πώς σχηματίζονται οι δυσλειτουργικές γνωσίες και οι δυσλειτουργικές συμπεριφορές
Κ. Αγγελή - 28/11/2022
Διατύπωση περίπτωσης στη ΓΣΘ παιδιών και εφήβων, μέσω κλινικών παραδειγμάτων και αξιοποίησή της στη θέση θεραπευτικών στόχων
Ι. Γιαννοπούλου - 5/12/2022
Τεχνικές και μέθοδοι Α’
Κ. Αγγελή, Χ. Βαρβέρη & Γ. Κακλαμάνη - 12/12/2022
Τεχνικές και μέθοδοι Β’
Κ. Αγγελή, Χ. Βαρβέρη & Γ. Κακλαμάνη - 19/12/2022
Τεχνικές και μέθοδοι Γ’
Κ. Αγγελή, Χ. Βαρβέρη & Γ. Κακλαμάνη - 9/1/2023
Τεχνικές και μέθοδοι Δ’
Κ. Αγγελή, Χ. Βαρβέρη & Γ. Κακλαμάνη - 16/1/2023
Τεχνικές και μέθοδοι Ε’
Κ. Αγγελή, Χ. Βαρβέρη & Γ. Κακλαμάνη - 23/1/2023
Εργασία με γονείς – Παραδείγματα συγκεκριμένων δυσκολιών – Ολοκλήρωση θεραπείας με παιδιά και εφήβους
Γ. Κακλαμάνη & Χ. Βαρβέρη
Ενότητα Ε’ (Θεραπεία Παιδιών και Εφήβων: Θεωρητική Εκπαίδευση)
- Θεωρία, πρακτικές ασκήσεις – video: Θεραπεία παιδιών και εφήβων
- Μελέτη βιβλιογραφίας
- Αξιολόγηση: Παρουσίες στις εισηγήσεις. Γραπτές εξετάσεις – έως δύο ευκαιρίες
Ενότητα ΣΤ’ (Θεραπεία Παιδιών και Εφήβων: Κλινική πρακτική)
- Κλινική πρακτική με ανάληψη τεσσάρων περιστατικών υπό ομαδική εποπτεία και συγγραφή μελετών περίπτωσης
- Κλινική πρακτική στη διαγνωστική συνέντευξη, κλινική εκτίμηση και εισαγωγή νέων περιστατικών
- Αξιολόγηση: Κλινική πρακτική επί τεσσάρων περιστατικών υπό εποπτεία. Τυφλή κρίση ενός εκ των τεσσάρων περιστατικών υπό εποπτεία.
Κατόπιν συνεννόησης με την Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών και βάσει των προηγούμενων προδιαγραφών του Προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Κρήτης αποφασίστηκε ότι, κατ’ εξαίρεση στο νέο πρόγραμμα εξειδίκευσης (2022-2023) μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή όσοι έχουν ολοκληρώσει τη θεωρητική εκπαίδευση και κλινική άσκηση στο Διετές πρόγραμμα εκπαίδευσης στη γνωσιακή – συμπεριφοριστική θεραπεία ενηλίκων στον Τομέα Ψυχιατρικής και Επιστημών Συμπεριφοράς του πανεπιστημίου Κρήτης.